חגיגה בטעמים מקסיקניים

0
802
חגיגה בטעמים מקסיקניים
קרדיט: trespesoshop.co.il

טאקוס היא מנה מקסיקנית המורכבת מטורטייה העשויה קמח תירס לבן ועליה מונח, בדרך כלל, סוג מסוים של בשר ולצדה מגוון תוספות. את הטאקו מקפלים עם המילוי, טובלים ברוטב סלסה ואוכלים לתיאבון. טאקו עם קליפה קשה, המוכר ונפוץ ביותר כיום, הוא המצאה אמריקאית. האמריקאים טיגנו את הטורטייה בצורה של קונכייה וצורה זו הופיעה במהלך המאה העשרים, אולם הטאקו היה מאכל עתיק יומין שהופיע לראשונה כבר בשנים 1000- 500 לפני הספירה והיה מקובל בקרב השבטים האינדיאנים ביבשת אמריקה ובמיוחד באזור מקסיקו. טאקוס איכותיים תוכלו למצוא בחברת טרז פזוס.

כמה עובדות מעניינות על טאקוס

לפניכם כמה עובדות מעוניינות על טאקוס:

  • מדובר באחד המאכלים העתיקים ביותר בעולם שהומצא בין השנים 500-1000 לפני הספירה ולמעשה משערים כי הטאקו שימש בתחילה ככף אכילה.
  • השם טאקו מופיע לראשונה במאה ה – 19 במקסיקו ויש לו כמה פירושים: ארוחת צהריים קלה, "חצי" או "אמצע" בשפה האצטקית – הכוונה היא להנחת סוג מסוים של אוכל במרכז הטורטייה והפירוש השלישי הינו נייר שעוטף אבק שריפה שהומצא על ידי עובדי המכרות במקסיקו.
  • האמריקאים צורכים 4.5 מיליארד טאקוס בשנה.
  • מסיבת טאקוס ראשונה נערכה בשנת 1520 על ידי הכובש הספרי קורטז.
  • הטאקו הגדול בעולם שנרשם בספר השיאים של גינס הוכן בשנת 2003 ושקל 750 ק"ג. התוספת העיקרית שלו הייתה בשר בקר על הגריל שהוכן על ידי 80 איש.
  • במטבח המקסיקני המסורתי ישנם חוקים ברורים: טאקו דגים יש לאכול אך ורק בארוחת הצוהריים וטאקו עם תוספות בשריות ייאכל בשעות הערב.
  • משאית הטאקוס הראשונה הופיעה בשנת 1966 בניו יורק.

מומחים במטבח המקסיקני בישראל

חברת טרז פזוס הינה אחת מהחברות המובילות והמוצלחות ביותר לייצור ומכירת מוצרים וכלי בישול מהמטבח המקסיקני. בין שלל המוצרים שלנו תוכלו ליהנות מ: טורטיות מקמח תירס לבן או צהוב, קונפיטורות וריבות, סלסות, מטבלים, ממרחים ומטבלים שונים, טאקוס, נאצ'וס ועוד.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here