סוגי גבינות בקייטרינג חלבי

0
1582

קייטרינג חלבי יכול להשתמש בגבינות כחומר גלם במתאבנים, מנות עיקריות וקינוחים. דוגמאות לשימוש גבינות במתאבנים בקבלת פנים: פטריות ממולאות, כדורי גבינה, גבינת שמנת וסלמון מעושן, גבינת חלומי על הגריל, פונדו גבינה, גלילות חציל במילוי גבינה ועוד.

דוגמאות לשילוב גבינות במנות עיקריות: פיצה, פוקצ'ה, פסטות, כדורי גבינה מטוגנים, קיש גבינות עיזים וברוקולי, פשטידה, מרקים, לזניה חלבית ועוד. דוגמאות לשילוב גבינות בקינוחים: גלידות, עוגות, פחזניות, עוגיות, מאפים וכדומה.

ישנן אלפי סוגי גבינות הנבדלות זו מזו בחומרי הגלם מהם משתמשים (סוג החלב לדוגמא), מינים שונים של חיידקים ועובש, רמות שומן, תבלינים ותקופת התיישנות. נהוג לחלק את הגבינות לקבוצות שונות בהתאם למאפיינים שלהן, כאשר הקבוצות המרכזיות הן: גבינות רכות, גבינות עובש, גבינות מלוחות וגבינות קשות.

להלן רשימה של סוגי הגבינות הפופולאריות אותן מגיש קייטרינג חלבי באירועים.

  • שמנת – גבינת השמנת מגיעה אלינו מארצות הברית, והיא למעשה גבינה לבנה המכילה לפחות 33 אחוזי שומן. הגבינה נמכרת בקוביות או במיכל, ופעמים רבות מוסיפים לגבינה תיבול כמו שום, שמיר, בצל וזיתים. גבינה זו מהווה מרכיב עיקרי בעוגות גבינה ובקינוחים נוספים, ולכן השימוש בה נפוץ בתפריט קייטרינג חלבי. שילוב פופולארי הוא מריחת גבינת שמנת על בייגל ומעל סלמון מעושן, או הגשה כמתאבנים בקבלת פנים.
  • לבנה – היא גבינה מזרח תיכונית אשר מיוצרת מחלב כבשים, בקר או עיזים. צורת ההגשה המקובלת בישראל דומה לצורת ההגשה של החומוס כאשר מוזגים במרכזה שמן זית, אך ניתן להגיש אותה גם ככדורים בצלוחית עם שמן זית ותימין. קייטרינג חלבי נוהג לשלב לבנה כתוספת למנה עיקרית, אם בצורת ממרח או תוספת לפוקצ'ה. ניתן להגיש בליווי פיתה עירקית (לאפה) או פיתה עם זעתר.
  • רוקפור – היא גבינה ממשפחת הגבינות הכחולות, שהינה חצי קשה ומיוצרת מחלב כבשים. בגבינה שילוב של עובש המעניק לגבינה את ייחודה. מקור הגבינה בעיר רוקפור סור סולזון בדרום צרפת. רוקפור היא גבינה יוקרתית בעלת טעם עשיר, ולכן נוהגים לשלב אותה בתפריט קייטרינג חלבי. ניתן להגיש אותה בסלטים, פשטידות, קישים, מתאבנים ונגיסים.
  • קממבר – היא גבינה צרפתית רכה המיוצרת מחלב פרה. מקור הגבינה בכפר קמבר בצפון מערב צרפת. הגבינה מבשילה בעזרת עובש במשך כשלושה שבועות לפחות. ניתן לשלב גבינה זו במגוון מתכונים, דוגמת: טארטלטים, כיסונים ממולאים, פונדו קממבר, מריחה על לחם טרי, צלויה קלות ובליווי פירות.
  • מוצרלה – הוא שם של קבוצת גבינות ממוצא איטלקי. המוצרלה מורכבת מחלב תאו. טעמה עדין ומרקמה רך. השימוש הנפוץ ביותר של גבינת מוצרלה הוא בשילוב עם פיצה, פוקצ'ה ולזניה. קייטרינג חלבי יכול להשתמש בגבינה זו להכנת סלט קפרזה, כדורי ריזוטו, חצילים ממולאים ועוד.
  • פטה – גבינה יוונית המיוצרת מחלב עזים, כבשים או שילוב של שניהם. זוהי גבינה מלוחה בעלת מרקם גבישי והינה פופולארית כתוספת לסלטים, פסטות ומאפים. הגבינה משומרת בתמיסה של מים ומלח למספר חודשים. ניתן לשלב גבינת פטה במגוון מתכונים בתפריט קייטרינג חלבי, דוגמת: קישים, סלט תפוחי אדמה, פשטידות, לזניה, סמבוסק, פלפל ממולא ועוד.
  • גאודה – גבינה הולנדית המיוצרת מחלב בקר ומהווה 60 אחוז מכלל ייצור הגבינות בהולנד. זמן ההתיישנות של הגבינה עד 18 חודשים. הגבינה מכילה לפחות 28% שומן ומיוצרת באופן מסורתי בכיכרות גדולים עטופי שעווה בצבע אדום. אפשר לאכול גאודה בפרוסות לצד פירות ולחם טרי, בשילוב עם מיני פשטידות ומאפים, בלזניה, פיצות ופוקצ'ה.
  • פרמזן – גבינה איטלקית המיוצרת מחלב פרה. זוהי גבינה קשה וגרגירית שמקורה בעיר פארמה שבאיטליה. ייצור הגבינה דורש תקופת התיישנות של כשנה. נפוצה בעיקר בתיבול פסטה, אך ניתן להשתמש בה גם בסלטים, מרקים, מילוי ירקות, רוטב פסטו, ריזוטו, פשטידות, קישים, פוקצ'ות ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here