קייטרינג בשרי – סוגי דגים

0
1962

קייטרינג בשרי לרוב משלב בתפריט גם מספר מנות דג, המתאימות גם לצמחונים וגם לאורחים המבקשים ארוחה קלילה יחסית. מנות דג משדרגות כל תפריט קייטרינג, והן לא נופלות בחשיבותן ממנות הבקר והעוף.

לעריכת קייטרינג דגים ניתן לבחור משלל דגי מאכל, כאשר הדגים הפופולריים ביותר הם כמובן סלמון ואמנון. אפשר להכין את הדגים על הגריל או בטיגון ולהגיש כמנות עיקריות, אך יש המעדיפים להגיש רול סלמון כמתאבן בקבלת פנים ולהגיש מנת בקר ועוף כמנה עיקרית.

דג הינו מרכיב עונתי ולכן חשוב לוודא אל מול חברת הקייטרינג כי הדג אכן זמין בעונה הרצויה וכמו כן לשים לב כי קיימות חברות אשר משתמשות דגים קפואים במקום בדגים טריים מטעמי עלות וזמינות.ה

מומלץ להתאים בין אופי האורחים לדג האידאלי שיקלע לטעם הרוב. קיבצנו לפניכם הסברים על מספר דגי מאכל שכיחים בתפריט קייטרינג בשרי עממי.

  • סלמון – סלמון, המכונה גם אלתית, נחשב למאכל בריא, טעים ונפוץ מאוד בקייטרינג בשרי. מנות המורכבות מדג סלמון קולעות בדר"כ לטעם מרבית האורחים. ישנם מתכונים רבים לדג הסלמון: פילה סלמון על הגריל, סלמון אפוי בתנור, סלמון מטוגן, סלמון כבוש, סלמון מעושן, סלמון על האש, סלמון בצריבה קלה ועוד.
  • אמנון – אמנון, המכונה גם מושט, הינו דג פופולרי באירועים וניתן למצוא אותו בתפריטים רבים של קייטרינג בשרי. ישנם מינים רבים של דג אמנון, דוגמת: אמנון מצוי, אמנון הגליל, אמנון הירדן, אמנון היאור ועוד. ניתן להכין מספר רב של מנות מדג האמנון ובסגנונות שונים, כגון: אמנון אפוי עם ירקות, אמנון מטוגן, אמנון על הגריל, פילה אמנון עם פלפלים קלויים, אמנון עם עשבי תיבול ועוד.
  • בקלה – בקלה, המכונה גם מרלוזה, הוא אחד מהדגים הנמכרים ביותר בישראל בשל מחירו העממי וטעמו המעודן. ניתן להכין מדג הבקלה מיני מאכלים, דוגמת: בקלה בתנור, בקלה בגריל, בקלה מטוגן (כנהוג באנגליה), בקלה בעשבי תיבול ובקלה ביוגורט.
  • אנשובי – אנשובי, או בשמו המקורי עפיאן, הוא דג קטן הנמכר בישראל בעיקר בקופסאות שימורים, אך ניתן להשיגו גם טרי בשווקים. בשל מליחותו, ניתן לשלב אותו במגוון מנות כמוסיף טעם, כמו: פוקצ'ות, סלט קיסר, סלט ורדה ופסטות.
  • קרפיון – קרפיון הינו דג פופולרי בארץ, שניתן להרכיב ממנו שלל מנות בתפריט קייטרינג בשרי, כאשר המוכרת ביותר היא כמובן הגפילטע פיש. מנות נוספות הן בקלה אפויה עם חרדל, פילה קרפיון ברוטב חמוץ-מתוק, קרפיון אפוי בשמנת ועוד.
  • בורי – הקיפון הבורי, או בשמו העממי – בורי, הוא דג מאכל נפוץ באזור הים התיכון. הדג מאופיין במעט עצמות ובטעם נייטרלי, ועל כן הוא מתאים לספיגת טעמים רבים במגוון מנות. ניתן להכין בורי אפוי, בורי על הגריל, בורי עם תבלינים בסגנון מרוקאי, בורי על מצע קוסקוס, בורי עם ירקות מוקפצים ועוד.
  • טונה – טונה הוא דג מוכר בארץ בעיקר בצורתו המשומרת, אך ניתן למצוא אותו גם במסעדות יוקרה (פילה טונה צרוב ביין לבן) ובמעדות סושי כמרכיב חיוני. בתפריט קייטרינג בשרי, כדאי לשלב טונה במתאבנים ולצד תוספות למנות עיקריות, דוגמת חטיפי טונה מטוגנים, קרפצ'יו טונה, טרטר טונה עם ביצי סלמון, טונה אפויה בתנור, סלט טונה, טונה על הגריל, טונה כתוספת לפוקצ'ה ועוד. הסיבה שטונה כה אהובה בישראל היא בשל הדימיון הרב שיש בטעמה לטעם הבשר, כך שאפילו הסולדים מדגים יכולים להנות מדג הטונה.
  • טרוטה – מכונה גם פורל, משתייך למשפחת דגי מים מתוקים. ניתן לשלב בתפריט קייטרינג בשרי כמנה עיקרית. מתכונים אפשריים: פילה על הגריל, טרוטה עם חמאה אפויה בתנור, פורל ממולא תפוחים, פורל מעושן עם שמנת, טרוטה מטוגנת ועוד.
  • מקרל – קרוב משפחה של דג הטונה, בעל אחוזי שומן גבוהים ועל כן נמצא בשימוש נפוץ כדג מאכל. מתאים לאפייה בתנור, גריל, עישון וטיגון עמוק. בתפריט קייטרינג בשרי, ניתן לשלב דג זה כמנה עיקרית או כמתאבן בקבלת פנים (קוביות מקרל מטוגנות ברוטב צ'ימיצ'ורי).
  • סרדין – דג קטן, עשיר בסידן וחלבונים. כמו כן, כיוון שמדובר בדג מים קרים, הוא מכיל כמות גדולה של אומגה 3. ניתן להשיג אותם טריים או משומרים, מתאימים לתפריט קייטרינג בשרי כמתאבנים או תוספת למנה עיקרית. ניתן לטגן בשמן עמוק או לקלות על הגריל.
  • נסיכת הנילוס – דג מאכל החי במים מתוקים, עשוי להגיע לאורך שני מטר. משווק בישראל בעיקר כפליט קפוא. דג טורף הניזון מדגים אחרים. מנות אפשריות לשילוב בתפריט קייטרינג בשרי: נסיכת הנילוס ברוטב, חריימה מרוקאי (דג ברוטב עגבניות חריף), אפייה בתנור ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here