קינוחים חלביים בקייטרינג חלבי

0
1811

כידוע, קינוחים הם גולת הכותרת של כל ארוחה. בכל אירוע, בין אם זה חתונה, בר מצווה או כנס עסקי – כולם מצפים לראות אלו קינוחים יהיו והמגוון הוא עצום, במיוחד כשמדובר בתפריט של קייטרינג חלבי. אינספור עוגות, עוגיות והפתעות מתוקות, בשילובי פירות טריים, סירופים וכמובן – הגשה מעוצבת ועוצרת נשימה.

כיום, נהוג להגיד את הקינוחים במנות אישיות ומעוצבות – דבר אשר מקל על אופן החלוקה וגם מאפשר להציג את המנה באופן הטוב ביותר. דמיינו לעצמכם מנת גלידה קרירה בכוס יין גבוהה או מיני פאי תפוחים מלווה בפירות העונה. כמו כן, ניתן לשלב עוגות שלמות בתפריט האירוע, אשר יפרסו מול עיני האורחים ע"י צוות המלצרים.

כיוון שקיים מגוון כה גדול של קינוחים, אספנו למענכם מידע אודות מספר מנות פופולריות במיוחד. אתם מוזמנים ללחוץ על שם הקינוח הרצוי ולקרוא על מרכיביו השונים, אופן הכנתו וכיצד ניתן לשלבו בתפריט קינוחים של קייטרינג חלבי.

  • קרם ברולה – קינוח צרפתי המורכב מקרם וניל אפוי בציפוי סוכר אשר נהפך לקרמל באמצעות חימום. נהוג להגישו קר כאשר ציפוי הסוכר חם. קינוח זה נחשב איכותי ויוקרתי, ועל כן מתאים מאוד לאירועים חגיגיים ולתפריט קייטרינג חלבי.
  • טראפלס – כדורי שוקולד שמקורם בצרפת. הכדורים עשויים כמובן משוקולד מומס המעורב עם שמנת מתוקה. ניתן להוסיף לתערובת חמאה או חלמונים להענקת מרקם קרמי, אך הדבר לא מחייב. כמו כן, ניתן להוסיף קליפת תפוז, ליקר או תבלינים להענקת טעם. את הכדורים המוכנים ניתן לגלגל בקקאו, אבקת סוכר וכדומה.

  • פאדג' – קינוח אמריקאי בעל מרקם עשיר, עשוי חלב, סוכר וחמאה, לרוב בטעם שוקולד. מזכיר את ממתק הקרמל במרקמו וטעמו. קינוח מתוק זה יכול להשתלב מצויין בתפקיט קייטרינג חלבי לאירוע המתקיים בבוקר או אחה"צ, והוא אהוב במיוחד על ילדים.

  • פאי – קינוח הפאי הוא למעשה עוגה נמוכה בעלת מילוי משתנה וכיסוי בצק. את הפאי ניתן למלא במגוון מילויים מלוחים או מתוקים, דוגמת: גבינה, פירות, שוקולד, רפרפת, אגוזים ואפילו בשר. כובן שאם משתמשים במילוי בשרי לא ניתן לשלב מנה זו בתפריט קייטרינג חלבי. נהוג להגיש עם כדור גלידה בצד.

  • טארט – מאפה מלוח או מתוק, השונה מקינוח הפאי בכך שאין לו כיסוי בצק. טארטים קטנים המוגשים כקינוחים אישיים מכונים טארטלטים, ונהוג להגיש אותם בחתונות. את סוגי הטארט מחלקים למספר קבוצות, בהתאם למילוי: פירות טריים, אגוזים, לימון מרנג, שקדים וטארט טאטן.

  • מאפינס – המכונה גם תופין, הוא עוגה אישית הנאפת בתבנית עם מספר שקעים, המאפשרת הכנה של מספר מאפינס במקביל. המאפיין במקור היה שטוח ונוצתר באנגליה, אך כיום נפוצה בעיקר הגרבה האמריקאית שלו. ניתן להוסיף לבלילת המאפין שוקולד צ'יפס, אוכמניות וכדומה.

  • סופלה – מאפה צרפתי קליל מאוד המורכב מבצק המכיל בעיקר חלבוני ביצים מוקצפים. הסופלה מורכב משני מרכיבים – בלילה (וביצים. הבלילה יכולה להכיל גבינה, תבלינים, שוקולד, לימון, וניל ועוד. יש לאכול את הסופלה מיד עם יציאתו מהתנור, כיוון שכעבור חצי שעה הוא יאבד מנפחו.

  • מרנג – הוא קינוח מתוק מאוד, המורכב מחלבוני ביצים וכמות כפולה של סוכר. ניתן להוסיף לתערובת המרנג תמצית וניל, שקדים, קוקוס וכדומה. עוגיות מרנג, המכונות נשיקות, נאפות בתנור זמן ממושך בחום נמוך, באופן זה הן משיגות את מרקמם היבש אך האוורירי והפריך.

  • גלידה – קינוח קפוא על בסיס חלב ושמנת, הגלידה הומצאה ע"י הסינים, אך כיום נפוצה בעיקר הגרסה האיטלקית. ניתן ליצור גלידה באינספור טעמים שונים, דוגמת: תות, דובדבן, שוקולד, וניל, בננה, פיסטוק, לימון וכדומה. את הגלידה נהוג להגיש בוואפל עם סירופ או סוכריות.

  • סורבה – קינוח צרפתי המורכב מרסק פירות ואינו מכיל חלב, כך שניתן לשלבו כקינוח גם בתפריט של קייטרינג בשרי. קיים סורבה במגוון טעמים שונים, בהתאם לפירות בהם משתמשים להכנת התערובת, דוגמת סורבה אננס, פסיפלורה, דובדנים, בננה וכדומה.

  • טירמיסו – עוגת גבינה איטקלית, המורכבת משכבות רבות של בישקויטים, קפה, גבינת מסקרפונה וחלבוני ביצים. קינוח בעל מרקם עדין אשר קשה לחתוך לפרוסות בשל השכבות הרבות. נהוג להגיש כמנות אישיות עם אבקת קקאו בזוקה מעל.

  • פבלובה – קינוח עשוי מרנג אפוי, המשלב בתערובת הביצים סוכר, וניל, חומץ ומלח אשר הופכם אותו קשה מבחוץ ורך מבפנים. ניתן להגיש את הפבלובה עם סירופ ופירות טריים. באירועים רבים, ניתן למצוא מנה זו כאשר היא מוגשת לצד כדור גלידה וסירופ מתוק.

  • בקלווה – מאפה מתוק הנפוץ מאוד במחוזותינו. כמו כן, ניתן למצוא בקלווה גם במטבח היווני, הרומני, הבלקני והטורקי. מדובר בקינוח מתוק מאוד המורכב משכבות רבות של בצק פילו במילוי שקדים או פיסטוק טחון. הבצק מושרה בתמיסת לימון, סוכר או דבש. נהוג להגיש קינוח זה בסוף הארוחה, לצד משקה חם. הבקלווה לא מכילה חלב ועל כן יכולה להופיע גם בתפריט קייטרינג בשרי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here